Keskustelu

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
 Windows 7 "Black screen of death?" 
Kirjoittaja Viesti

Viesti Re: Windows 7 "Black screen of death?"
Miksu kirjoitti:
Heipä hei pitkästä aikaa :D

Olen hyvillä mielin käyttänyt Windows 7 koneessani pari kuukautta kunnes koko järjestelmä lakkasi toimimasta. Aina käynnistäessä kone boottaa normaalisti rullaten näytössä bootti-tiedot mutta jämähtää tyhjään ruutuun jossa välkkyy vasemmassa yläkulmassa käskymerkki vai mikä nyt onkaan (command prompt). Siihen ei voi kirjoittaa mitään eikä kone etene siitä ruudusta eteenpäin Windows 7 logon pyörimiseen.

Googlesta ei löytynyt oikein mitään järkevää vastausta, tyyliin paina F8 ja valitse vikasietotila. Ei aukea nimittäin minulla :D

Osien liitännät olen tarkistanut ja bootissa en uskoisi vikaa olevan kun kaikki osat näyttävät löytävän käynnistyksen yhteydessä.

Oliskohan windows jotenki mystisesti menny rikki? Sama kävi joskus mun SCaleo romun kanssa ja jouduin asentaa sen uudellee kun jatko välkyttämistä.
Toisaalta se voi myös olla että se yrittää käynnistää jotain boot-juttua mikä ei taida onnistua.

29.6.2010 08:34
Profiili
Ylläpitäjä

Kovalevyn MBR (Master Boot Record) saattaa olla vioittunut. Netistä näyttää löytyvän parikin komentoa, jolla MBR:n saa korjattua 7:ssa, eli:

bootrec.exe /fixmbr
tai
bootsect /nt60 C:\

Todennäköisesti molemmat toimivat. Nuo ajetaan siis recovery consolessa, johon pääsee näitä ohjeita seuraamalla:
http://windows7themes.net/how-to-fix-mbr-in-windows-7.html
http://www.ehow.com/how_4836283_repair-mbr-windows.html

29.6.2010 10:59
Profiili WWW

Wait wait wait!! Nyt mä oon ihmeissäni... miten teillä pelikulmalaisilla on täsmälleen samoja ongelmia windows seiskan kanssa nykyään ku mulla? :?

No mut, nyt sä vaan rämpytät Enteriä niin kauan et se lähtee pois, mullakin on tää ihan sama ongelma. Siis ihan vaan rämpytät Enterii nii sen pitäis lähtee pois.

Sit se käynnistyy normisti :roll:

Jos se ei vielläkään käynnisty, niin avaa levy asema ja laita se takas kiinni...
saattaa kuulostaa hullulta, mut sekin välillä toimii
:wink:

11.7.2010 16:38
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: