Keskustelu

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 Emulaattoripelit laittomia! 
Kirjoittaja Viesti
Minecraft-moderaattori

Viesti Re: Emulaattoripelit laittomia!
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
1. en halua pitää tuhansia yksittäisiä rommeja mukana

Ristiriidassa kohdan kaksi kanssa (kato se).
tommis kirjoitti:
2. suurinta osaa rommeistani en tule koskaan pelaamaan tuntia enempää

Eli sä voisit teoriassa olla hyvä poika ja tukea niitä niiden pelien tekijöitä, julkasijoita etc. joiden peleistä sä oikeasti pidät. Koska niitä tuskin ei ole yli tuhatta kappaletta tai edes sataa?
tommis kirjoitti:
3. eihän se firmalta ole pois jos minä waretan jos en warettaisi en myöskään ostaisi niitä pelejä

Ei yhden henkilön ole edes 0,001%:tia niiden tuloista, mutta useemman on jo isompi. Ite ainakin mielelläni omistan pelit aitona, joista tykkään (ennen oli kyllä toisin.) On se kiva kun on aito peli, johon saa tuotetukea sekä ei tarvi miettiä että hajottaako uusin päivitys sen, jos siihen ei ole vielä julkaistu crackkia. Ja pääsee pelaamaan nettiin (ok, piraateillakin pääsee, mutta pienemmässä porukassa joka on ihan boree sekä Anti-Cheatit eivät toimi välttämättä.)
tommis kirjoitti:
4. pelien ostamiselle ei ole luotu mitään kunnollista keinoa

Kaupat? Eikös osan peleistä saa ihan jostain Nintendo Storesta vai mikä onkaa.
tommis kirjoitti:
5. rommit on ollut monta vuotta ilmaisia mutta kun niistä tulee uusinta versioita tämän sukupolven konsoleille niin yhtäkkiä ne alkaa maksaa

Wat?
tommis kirjoitti:
6. flashi saa monia kivoja huijjauksia ja modeja mitä kaupallisesti en saisi

Eli sä et osaa pelaa ilman huijauksia pelejä läpi, ok.

Sanoisin, että kohdat 2, 3, 4 ja 6 oon kumonnu. Komanteen vielä lisäisin, että samalla ehkä syyllistyt pelin laittomaan jakamiseen. Sun listassas se sisältökään ei paina paljo mitään, kun se on peräisin jostain mielikuvitusmaailmasta.

27.2.2010 19:12
Profiili WWW

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
1. en halua pitää tuhansia yksittäisiä rommeja mukana

Ristiriidassa kohdan kaksi kanssa (kato se).
tommis kirjoitti:
2. suurinta osaa rommeistani en tule koskaan pelaamaan tuntia enempää

Eli sä voisit teoriassa olla hyvä poika ja tukea niitä niiden pelien tekijöitä, julkasijoita etc. joiden peleistä sä oikeasti pidät. Koska niitä tuskin ei ole yli tuhatta kappaletta tai edes sataa?

Tarkointan en halua pitää tuhansia pelejä mukanani. Jo kaksikin peliä olisi liikaa. Sitä paitti vaikka olisinkin puhunut rommeista niin ei se, että en suurinta osaa pelaakkaan kovin pitkään tarkoitakkaan että ei minulla olisi paljon rommeja mukanani.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
3. eihän se firmalta ole pois jos minä waretan jos en warettaisi en myöskään ostaisi niitä pelejä

Ei yhden henkilön ole edes 0,001%:tia niiden tuloista, mutta useemman on jo isompi. Ite ainakin mielelläni omistan pelit aitona, joista tykkään (ennen oli kyllä toisin.) On se kiva kun on aito peli, johon saa tuotetukea sekä ei tarvi miettiä että hajottaako uusin päivitys sen, jos siihen ei ole vielä julkaistu crackkia. Ja pääsee pelaamaan nettiin (ok, piraateillakin pääsee, mutta pienemmässä porukassa joka on ihan boree sekä Anti-Cheatit eivät toimi välttämättä.)

Kaikki huolehtii itsestään joten jos minä waretan ei minun tarvitse huolehtia siitä syntyykö muitten waretuksesta tappiota firmalle. Eikä dssälle tarvitse mitään cräkkejä kaikki toimii täysin samalla tavalla kuin normaali pelikin.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
4. pelien ostamiselle ei ole luotu mitään kunnollista keinoa

Kaupat? Eikös osan peleistä saa ihan jostain Nintendo Storesta vai mikä onkaa.

Ei dssälle saa suoraan pelejä.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
5. rommit on ollut monta vuotta ilmaisia mutta kun niistä tulee uusinta versioita tämän sukupolven konsoleille niin yhtäkkiä ne alkaa maksaa

Wat?

Laillisia tarkoitan. Esim n64 rommit on ollut laillisia mutta kun nintendo tekee niistä uusinta versioita wiille niin alkaa päitä tippua rommien lataajilla.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
6. flashi saa monia kivoja huijjauksia ja modeja mitä kaupallisesti en saisi

Eli sä et osaa pelaa ilman huijauksia pelejä läpi, ok.

Tähän oon jo vastannu.
Nake kirjoitti:
Sanoisin, että kohdat 2, 3, 4 ja 6 oon kumonnu. Komanteen vielä lisäisin, että samalla ehkä syyllistyt pelin laittomaan jakamiseen. Sun listassas se sisältökään ei paina paljo mitään, kun se on peräisin jostain mielikuvitusmaailmasta.

Kuten näet et ole kumonnut yhtäkään syytä. Enkä myöskään ole edes auttanut kenenkään rommien lataamista sillä että jakaisin niitä eteempäin sillä en ole yhtään rommia ladannut torrentilla. Ja ei nuo syyt mistään mielikuvitus maailmasta ole tulleet vaan ihan todellisia syitä.

27.2.2010 19:53
Profiili
Minecraft-moderaattori

Kuinka moni täällä Pelikulmassa "nielee pureskelematta" noi syyt? (Saa nähä tuleeko vastauksia)

tommis kirjoitti:
Tarkointan en halua pitää tuhansia pelejä mukanani. Jo kaksikin peliä olisi liikaa. Sitä paitti vaikka olisinkin puhunut rommeista niin ei se, että en suurinta osaa pelaakkaan kovin pitkään tarkoitakkaan että ei minulla olisi paljon rommeja mukanani.

Alastikko sä liikut kun ei oo tilaa taskussa ees kahdelle pelille?

tommis kirjoitti:
Kaikki huolehtii itsestään joten jos minä waretan ei minun tarvitse huolehtia siitä syntyykö muitten waretuksesta tappiota firmalle. Eikä dssälle tarvitse mitään cräkkejä kaikki toimii täysin samalla tavalla kuin normaali pelikin.

Oot varmasti antanu linkkejä rommeihin / sivuille, jossa on romeja tai neuvonut niiden kanssa, joka on yhtälailla "jakamista".

tommis kirjoitti:

Mites sitten? Pitääkö eka ostaa kuponki ja lähettää se Nintendolle, että ne lähettää ite sen pelin sulle?

tommis kirjoitti:
Laillisia tarkoitan. Esim n64 rommit on ollut laillisia mutta kun nintendo tekee niistä uusinta versioita wiille niin alkaa päitä tippua rommien lataajilla.

Ymmärrettävää. Ota se pää pois perseestä niin tajuat itekkin.

tommis kirjoitti:
Kuten näet et ole kumonnut yhtäkään syytä. Enkä myöskään ole edes auttanut kenenkään rommien lataamista sillä että jakaisin niitä eteempäin sillä en ole yhtään rommia ladannut torrentilla. Ja ei nuo syyt mistään mielikuvitus maailmasta ole tulleet vaan ihan todellisia syitä.

Seen it, done it - twice.

27.2.2010 20:56
Profiili WWW

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Alastikko sä liikut kun ei oo tilaa taskussa ees kahdelle pelille?

Tiäätkö miten isoja ne kotelot ovat? En varmasti ota pelejä mukaan ilman suojaa jos olen maksanut niistä yli kymmene euroa.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Oot varmasti antanu linkkejä rommeihin / sivuille, jossa on romeja tai neuvonut niiden kanssa, joka on yhtälailla "jakamista".

En.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Mites sitten? Pitääkö eka ostaa kuponki ja lähettää se Nintendolle, että ne lähettää ite sen pelin sulle?

Dssälle ei ole sisään rakennettua game storea tai mitään vastaavaa kauppapaikkaa.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Ymmärrettävää. Ota se pää pois perseestä niin tajuat itekkin.

mkay. Jos oikeesti pidät tekemisiäni väärinä niin voisit myös perustella miksi niin on etkä vain vain hauku ja sano että sinä olet oikeassa ja minä väärässä. Ei hyvä.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Seen it, done it - twice.

Mitäs tämä tarkoittaa?

27.2.2010 21:44
Profiili
Minecraft-moderaattori

tommis kirjoitti:
Tiäätkö miten isoja ne kotelot ovat? En varmasti ota pelejä mukaan ilman suojaa jos olen maksanut niistä yli kymmene euroa.

No lol. Mitä paskaa sulla on taskuissa, jos pelkäät että ne menee iha pilalle?

tommis kirjoitti:
En.

Varmasti olet ;)

tommis kirjoitti:
Dssälle ei ole sisään rakennettua game storea tai mitään vastaavaa kauppapaikkaa.

Mm. Ei se silti oo kauhee paha kaupasta ostaa tai netistä tilata.

tommis kirjoitti:
mkay. Jos oikeesti pidät tekemisiäni väärinä niin voisit myös perustella miksi niin on etkä vain vain hauku ja sano että sinä olet oikeassa ja minä väärässä. Ei hyvä.

Ai et sit tajunnut vai et ottanut päätä pois sieltä perseestä? Noh, en mäkään haluisi että ilmasiks jaeltais vastaavia pelejä toiselta alustalta, jos ne on uudemmalle tehty "pikasena" digital remasteredina. Vai haluisitko sä?

tommis kirjoitti:
Mitäs tämä tarkoittaa?

Sitä, että kumosin ne jo 2. kerran.

27.2.2010 23:19
Profiili WWW

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

No lol. Mitä paskaa sulla on taskuissa, jos pelkäät että ne menee iha pilalle?

En vain halua että menee paskaksi jos vaikka kaadun ne on heti rikki.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
En.

Varmasti olet ;)

En. Miten voit päätellä että olen?
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Mm. Ei se silti oo kauhee paha kaupasta ostaa tai netistä tilata.

Einiin mutta syy se on silti.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Ai et sit tajunnut vai et ottanut päätä pois sieltä perseestä? Noh, en mäkään haluisi että ilmasiks jaeltais vastaavia pelejä toiselta alustalta, jos ne on uudemmalle tehty "pikasena" digital remasteredina. Vai haluisitko sä?

Kyllä minä haluaisin että aidon ja alkuperäisenkin pelin.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
Mitäs tämä tarkoittaa?

Sitä, että kumosin ne jo 2. kerran.

Täh, et oo kummonnu yhtään syytä.

Ps. miten voit sanoa että piratismi dssälle on väärin kun ilmeisesti teet paljon kamalampaa eli waretat pceelle ainakin pikkusen.
Nake kirjoitti:
Itekkin päätin ostaa ihan aitona ja pelata läpi kun piraatilla ei päässy yhestä kohtaa eteenpäin

Et varmasti olisi ostanut jos ei olisi ollut alessa. Evil me hating! :evil:

27.2.2010 23:41
Profiili
Minecraft-moderaattori

tommis kirjoitti:

Mitä mettä reittiä juokset jos kaadut?

tommis kirjoitti:

Mulla on vain semmonen kutina et oot täälläkin neuvonut.

tommis kirjoitti:

Huono syy.

tommis kirjoitti:

Hmm? Toi mun kuvakulma oli pelintekijän näkökulmasta, että tekisitkö samoin jos olisit se pelintekijä/julkasija/muu vastaava?

tommis kirjoitti:

Ps. miten voit sanoa että piratismi dssälle on väärin kun ilmeisesti teet paljon kamalampaa eli waretat pceelle ainakin pikkusen.

Kyl.

En enää niin paljon kuin joskus. Kaikki "parhaat" pelit omistan kyllä aitona.

tommis kirjoitti:
Et varmasti olisi ostanut jos ei olisi ollut alessa.

Eikös se oo järkevän ihmisen merkki odottaa aleita? ;)

28.2.2010 01:59
Profiili WWW

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Mitä mettä reittiä juokset jos kaadut?

Kyllä aina ihminen aina joskus kaatuu tänäkin talvena oon kaatunu kaks kertaa. Ja onhan kosteuskin vaaratekijänä.

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Mulla on vain semmonen kutina et oot täälläkin neuvonut.

En oo antanut linkkiä tai koskaan opastanutkaan missää laittomassa.

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Huono syy.

Pieni hyvä syy muiden pienien hyvien syiden joukossa jotka yhdessä pakottavat warettamaan.

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Hmm? Toi mun kuvakulma oli pelintekijän näkökulmasta, että tekisitkö samoin jos olisit se pelintekijä/julkasija/muu vastaava?

No jos olisin pelintekijä niin luultavasti en tekisi mitään uusinta versiota ollenkaan vaan rahastaisin sillä alkuperäisellä.

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Kyl.

En enää niin paljon kuin joskus. Kaikki "parhaat" pelit omistan kyllä aitona.

Miten voit syyttää minua jostain vaikka samaan aikaan teet jotain viellä kamalampaa. Moraali - do you have any?
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
Et varmasti olisi ostanut jos ei olisi ollut alessa.

Eikös se oo järkevän ihmisen merkki odottaa aleita? ;)

Eli jos aleita ei tule niin et osta? Me furious. :evil:

28.2.2010 03:08
Profiili
Minecraft-moderaattori

tommis kirjoitti:
Kyllä aina ihminen aina joskus kaatuu tänäkin talvena oon kaatunu kaks kertaa. Ja onhan kosteuskin vaaratekijänä.

Opettele kävelee ja ostamaan kelinmukaiset kengät.

tommis kirjoitti:

No jossain olet ihan varmasti antanut. IRCissä tai mesessä etc.

tommis kirjoitti:
Pieni hyvä syy muiden pienien hyvien syiden joukossa jotka yhdessä pakottavat warettamaan.

Ei ne pakota. Ne vaa johtaa siihen. Sun ei ole mikään pakko warettaa. Ei ees vaikka ei pelejä sais myydä Suomessa ja ne pitäis ostaa ja salakuljettaa vaikka Venäjältä. Eikä ne syyt oo vieläkää hyviä.

tommis kirjoitti:
No jos olisin pelintekijä niin luultavasti en tekisi mitään uusinta versiota ollenkaan vaan rahastaisin sillä alkuperäisellä.

No en valmistais vanhoja pelikonsoleita vaan uusia ja teettäisin niille remaket/remastered -versiot peleistä.

tommis kirjoitti:
Miten voit syyttää minua jostain vaikka samaan aikaan teet jotain viellä kamalampaa. Moraali - do you have any?

Lähinnä mä oon yrittäny oikasta tota sun ajattelua tosta, että mitä sä teet on sun mielestä "oikein" kun se ei ole.

tommis kirjoitti:
Eli jos aleita ei tule niin et osta? Me furious.

Se vähän riippuu. Esim. sillon olin pelannut sen jo 60% läpi nii en "halunut" / "viitsinyt" ostaa sitä aitona, että voisin aloittaa ALUSTA ja pelata läpi, mutta nyt on asia täysin eri kun se on alennuksessa. Onhan noita pelejä tullu osteltua ihan ennakkoonkin, just tänään Battlefield Bad Company 2. Pitäs tulla postilaatikkoon torstaina tai perjantaina :)

28.2.2010 03:44
Profiili WWW

Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Opettele kävelee ja ostamaan kelinmukaiset kengät.

Kyllä sitä aina joskus kaatuu on kengät minkä merkkiset tahansa.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

No jossain olet ihan varmasti antanut. IRCissä tai mesessä etc.

No oon sanonu ircissä esim "ware ware" ei sitä voi pitää neuvomisena.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Ei ne pakota. Ne vaa johtaa siihen. Sun ei ole mikään pakko warettaa. Ei ees vaikka ei pelejä sais myydä Suomessa ja ne pitäis ostaa ja salakuljettaa vaikka Venäjältä. Eikä ne syyt oo vieläkää hyviä.

No ne pakottaa warettamaan jos haluan nuo ominaisuudet joistapuhuin. Mikään elämässä ei ole pakko mutta senkö takia pitäisi antaa Nintendon ajaa ylitseni bussilla, EI.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:

Lähinnä mä oon yrittäny oikasta tota sun ajattelua tosta, että mitä sä teet on sun mielestä "oikein" kun se ei ole.

Miten voit warettaa omaa ahneuttasi ja sanoa että oon pahis kun miulla on jopa syy warettaa.
Nake kirjoitti:
tommis kirjoitti:
Eli jos aleita ei tule niin et osta? Me furious.

Se vähän riippuu. Esim. sillon olin pelannut sen jo 60% läpi nii en "halunut" / "viitsinyt" ostaa sitä aitona, että voisin aloittaa ALUSTA ja pelata läpi, mutta nyt on asia täysin eri kun se on alennuksessa. Onhan noita pelejä tullu osteltua ihan ennakkoonkin, just tänään Battlefield Bad Company 2. Pitäs tulla postilaatikkoon torstaina tai perjantaina :)

hating me so furious :evil:

28.2.2010 16:00
Profiili
Minecraft-moderaattori

tommis kirjoitti:
Kyllä sitä aina joskus kaatuu on kengät minkä merkkiset tahansa.

Etkö tiedä mitä kelinmukaiset tarkoittaa?

tommis kirjoitti:
No oon sanonu ircissä esim "ware ware" ei sitä voi pitää neuvomisena.

Muistelisin, että oot täällä foorumeillakin linkittäny jonku sivun, josta saa romeja.

tommis kirjoitti:
No ne pakottaa warettamaan jos haluan nuo ominaisuudet joistapuhuin. Mikään elämässä ei ole pakko mutta senkö takia pitäisi antaa Nintendon ajaa ylitseni bussilla, EI.

Ei ne pakota. Unohda toi ajattelu tapa. Ne toimii kuten parhaakseen näkee. Jotkut toimenpiteet (kuten Ubisoftin tuorein) on kyllä ihan naurettavia, mutta suurinosa niistä on ihan järkeviä kun ajattelee.

tommis kirjoitti:
Miten voit warettaa omaa ahneuttasi ja sanoa että oon pahis kun miulla on jopa syy warettaa.

Ei warettamiselle ole mitään järkevää syytä. Mikään tekosyy ei mee oikeudessa läpi. Sitä vaan waretetaan "omaa tyhmyyttä" tai tietämättömyyttä (ei tiedetä tekojen "laajuutta" tai mahdollisia seurauksia).

28.2.2010 18:32
Profiili WWW
Minecraft-moderaattori

Tommista voisi jo vähän hillitä. Sitäpaitsi DS:lle saa ladattua demoja kaverin peleistä (yhden kortin moninpelit, demon lähetys) tai Wiin kautta ja DSi:lle saa jo ihan suoraan laitteeseen ladattua demoja ja pelejä. Kaiken kukkuraksi DS on (ihme ja kumma) pelilaite. Tosin sille on tehty esim. virallinen web selain ja homebrew koodaus on yllättävän helppoa, mutta pelit on silti pääasia. GameBoyn aikaan tälläiset jutut olivat vielä tosi harvinaisia, ellei olemattomia, niin silloinkin oli varmaan pakko warettaa...

Sitten tommiksella on se hieno DSTT kortti, johon voi ladata XXXX numeroisia rommeja, jotka ovat samoja mitä voit Wiillä ja joissain kaupoissa ladata, jolloin ei tarvitse tuntea pahoin, koska ne ovat alunperinkin olleet ilmaisia.

Pari viime sivua menneet aika paljon offtopiciksi: Kaupalliset emulaattoripelit ovat laittomia. Homebrewit ovat laillisia. Ne on faktoja joista ei voi väitellä.

28.2.2010 18:50
Profiili WWW

Mario92 kirjoitti:
Tommista voisi jo vähän hillitä. Sitäpaitsi DS:lle saa ladattua demoja kaverin peleistä (yhden kortin moninpelit, demon lähetys) tai Wiin kautta ja DSi:lle saa jo ihan suoraan laitteeseen ladattua demoja ja pelejä. Kaiken kukkuraksi DS on (ihme ja kumma) pelilaite. Tosin sille on tehty esim. virallinen web selain ja homebrew koodaus on yllättävän helppoa, mutta pelit on silti pääasia. GameBoyn aikaan tälläiset jutut olivat vielä tosi harvinaisia, ellei olemattomia, niin silloinkin oli varmaan pakko warettaa...

Sitten tommiksella on se hieno DSTT kortti, johon voi ladata XXXX numeroisia rommeja, jotka ovat samoja mitä voit Wiillä ja joissain kaupoissa ladata, jolloin ei tarvitse tuntea pahoin, koska ne ovat alunperinkin olleet ilmaisia.

Pari viime sivua menneet aika paljon offtopiciksi: Kaupalliset emulaattoripelit ovat laittomia. Homebrewit ovat laillisia. Ne on faktoja joista ei voi väitellä.

Kuva

28.2.2010 20:47
Profiili
Minecraft-moderaattori

Niin turha tommonen massivinen viesti, jossa ei oo minkäänlaista järkevää sisältöä. Jos ei Fetajuuston mielestä täällä ole enää mielenkiintoista sisältöä (kun ei ole vähään aikaan ollut aktiivinen?) niin voisi jättää noikin postaamatta sitten.

Marioysikax kirjoitti:

Noh, ehkä vähän. Mutta ainakin ollaan pysytty tossa "laittomia"-osassa ;)

28.2.2010 21:24
Profiili WWW

Huhhuh, tommiksella ja Nakella on näköjää jo useammassakin aiheessa deathmatch. :D Go Nake.

Kuva

7.3.2010 18:49
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: