Keskustelu

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
 Kannabis lailliseksi? 

Kannabis lailliseksi?
Kyllä 50%  50%  [ 27 ]
Ei 50%  50%  [ 27 ]
Ääniä yhteensä : 54

Kannabis lailliseksi? 
Kirjoittaja Viesti

Viesti Re: Kannabis lailliseksi?
Miharu kirjoitti:
viina on paras :D ja rööki :D.

22.10.2011 17:26
Profiili

Miharu kirjoitti:
Itse asiassa tuo kannabis on top 20 vaarallisimman päihteen listalla sialla 11.
Kannabis aiheuttaa pitkäaikaisella käytöllä riippuvuutta.
Tästä tosin tulee harvemmin riippuvaiseksi kuin esim tupakasta.
Tupakan tapaan kannabis vaurioittaa keuhkoja, mutta se on hyvin kiistan-alaista miten paljon kannabis vaurioittaa keuhkoja.
Kannabiksella on myös haittapuolia aivoihin nähden ja heikentää esim muistia.
Kaikista vakavimmillaan Kannabis voi aiheuttaa mielenterveyteen vaikuttavia sairauksia, esim psykoosin ja kaikista pahimmillaan on skitsofrenian.

Itse olen sitä mieltä että mikäli tupakka voitaisiin vaihtaa Kannabikseen niin kyllä vain, koska kannabis on tietyllä tavalla käytettynä terveellisempää kuin tupakka.
Muistutan kuitenkin että vaikka kannabis olisi osittain terveellisempää kuin tupakka, niin silti sitä ei kannata poltella, koska ei se elämästä parempaa tee.
Onnellisia me apsolutistit ollaan, olisitte kyllä tekin jos lakkaisitte kaikenmaailman päihteiden maistelemisen.

Halleluja! Kiitos jumala

23.10.2011 18:14
Profiili

Miksei se menis jos tehtäis samalla tavalla kuin viinan kannsa että valtion monopoli? Minun mielestä jokaisella on oikeus päättää mitä keholleen tekee... ps. kuva ei vastaa tuhatta sanaa..

24.10.2011 00:00
Profiili

Miharu kirjoitti:
Itse asiassa tuo kannabis on top 20 vaarallisimman päihteen listalla sialla 11.

Unohdit mainita, että alkoholi on sijalla 5 ja tupakka sijalla 9, näin perspektiiviä ajatellen.

Miharu kirjoitti:
Kannabis aiheuttaa pitkäaikaisella käytöllä riippuvuutta.

On jo mainittu useasti, että se aiheuttaa lähinnä henkistä riippuvuutta.

Miharu kirjoitti:
Kaikista vakavimmillaan Kannabis voi aiheuttaa mielenterveyteen vaikuttavia sairauksia, esim psykoosin ja kaikista pahimmillaan on skitsofrenian.

Tästäkin on eriäviä tutkimuksia, joiden mukaan kannabis joko aiheuttaa tai ainakin vahvistaa piilenyttä mielenterveydellistä ongelmaa. Joissakin tutkimuksissa on myös ehdotettu, että kannabiksella voitaisiin lääkitä skitsofreniaa.

Miharu kirjoitti:
Onnellisia me apsolutistit ollaan, olisitte kyllä tekin jos lakkaisitte kaikenmaailman päihteiden maistelemisen.

Kuten jo aikaisemmin kirjoitettiin, tällaiset onnellisuuskysymykset eivät liity aiheeseen. Täytyy silti sanoa, että aika mustavalkoista ajattelua tuo tuollainen. Miksi päihteiden (kohtuu)käyttäjä ei voisi olla onnellinen tai jopa onnellisempi kuin absolutisti? Ehkä ne ovat absolutisteja onnellisempia, sillä heitä ei sido moraaliset ongelmat päihteiden käytön suhteen kuten monia absolutisteja ja ovat näin vapaampia. Vapaa ihminen taas on yleensä onnellisempi kuin "vangittu".

24.10.2011 19:36
Profiili

Mietin just kans samaa. Miksi ei päihteiden käyttäjä voi olla onnelinen, kuitenkin te voitte? Mikä sit teidät tekee onneliseks? Mikä meidät? ( Sitä et nähtävästi tiedä yhtään mitään... ) Mutta uskoisin että päihteiden käyttäjillä on ainaki mielestään hauskempaa kun teillä ''Tuulipuku ikkuna kyylä mummo'' tapasilla henkilöillä. Just tollasia ''jumalia'' jokka luulee viellä tietävänsä jostain jotakin mutta ei ei. Kuitenkin veikkaan, että olet siinä uskossa kanssa että kaikki pilven polttajat ovat nistejä?

24.10.2011 20:19
Profiili

Mikker kirjoitti:
Mietin just kans samaa. Miksi ei päihteiden käyttäjä voi olla onnelinen, kuitenkin te voitte? Mikä sit teidät tekee onneliseks? Mikä meidät? ( Sitä et nähtävästi tiedä yhtään mitään... ) Mutta uskoisin että päihteiden käyttäjillä on ainaki mielestään hauskempaa kun teillä ''Tuulipuku ikkuna kyylä mummo'' tapasilla henkilöillä. Just tollasia ''jumalia'' jokka luulee viellä tietävänsä jostain jotakin mutta ei ei. Kuitenkin veikkaan, että olet siinä uskossa kanssa että kaikki pilven polttajat ovat nistejä?

Minä olen apsolutisti. Kärsin masennuksesta ja muistakin mielisairauksista.
Meneekö elämäni hyvin? Ei!

En todellakaan tarkoittanut etteikö päihteiden käyttäjät voisi olla onnellisia, mutta onhan asiat sentään edes hitusen paremmin jos keuhkot on kunnossa, aamut herää ilman päänsärkyä (ei darraa), ihmis-suhteet on kunnossa ja lompakossakin kilisee enemmän kolikoita.
Varmaan suurin osa vahvojenkin huumeiden käyttäjistä ovat onnellisempia kuin minä, mutta kehtaattekin väittää että en olisi muka tässä helvetissä jos en olisi apsolutisti.
Jos päihteet tekee teidän elämästänne parempaa niin hyvä, mutta mä olen jo päättänyt etten niihin koske, se on jokaisen ihmisen oma päätös.

PS: Mun isä on vakavasti nikotiini riippuvainen ja mun ukki oli alkoholisti.

24.10.2011 20:32
Profiili

Miharu kirjoitti:
En todellakaan tarkoittanut etteikö päihteiden käyttäjät voisi olla onnellisia...

Kyllä tässä niin taitaa vain lukea:
Miharu kirjoitti:

Miharu kirjoitti:
...mutta onhan asiat sentään edes hitusen paremmin jos keuhkot on kunnossa, aamut herää ilman päänsärkyä (ei darraa), ihmis-suhteet on kunnossa ja lompakossakin kilisee enemmän kolikoita.

Ei pidä ajatella noin mustavalkoisesti vain ääripäitä, sillä eihän nämä ole mitenkään toisiansa ois sulkevia asioita. Keuhkot tietysti vahingoittuvat tupakoidessa, mutta alkoholia ei ole pakko juoda niin paljoa kerralla, että krapulaan tulee. Ihmissuhteet voivat huonontua päihteitä käyttäessä, mutta voivat myös parantua. Monet solmivat kaverisuhteita "tupakkaringissä" tai baarin tiskillä. Eikä tupakointi tai alkoholi välttämättä paljoa rahaa vaadi, mikäli harrastaa "kotipolttoisia". Sitä paitsi, aika harva harrastus ei maksa paljoa mitään.

Miharu kirjoitti:
Varmaan suurin osa vahvojenkin huumeiden käyttäjistä ovat onnellisempia kuin minä, mutta kehtaattekin väittää että en olisi muka tässä helvetissä jos en olisi apsolutisti.

Itse en ainakaan ole viitannut henkilökohtaisesti sinuun tai kehenkään muuhun sanoessani, että päihteiden käyttäjät voivat olla jopa onnellisempia kuin raittiit. En kuitenkaan usko onnellisuuden olevan välttämättä riippuvainen päihteiden käytöstä, vaan uskon ihmisen olevan onnellinen, jos hän saa tehdä mistä hän tykkää. Jos laki tulee tässä asiassa vastaan, niin sitten pitää miettiä, että onko laki oikein.

Miharu kirjoitti:
PS: Mun isä on vakavasti nikotiini riippuvainen ja mun ukki oli alkoholisti.

Oma isä oli vakavasti kumpaakin, kunnes kuoli 7 vuotta sitten haimasyöpään ollessani 12-vuotias. Haimasyöpä johtui varmasti runsaasta alkoholin käytöstä ja alituisesta tupakoinnista. Silti omaan varsin liberaalin katsomuksen päihteitä kohtaan.

24.10.2011 21:12
Profiili

Jotenkin häiritsee että tässä kun puhutaan kannabista vastaan niin puhutaan pelkistä ääripäistä. Sama kuin alkoholi kiellettäisiin sen takia että on alkoholisteja. Ja kannabis vähentäisi vaarallisten huumeiden käyttöä jos olisi laillista?

25.10.2011 00:26
Profiili

Okei, ymmärrän että jos on mielenterveys ongelmia. Sillon ei sovi juoda eikä poltella ollenkaan periaatteessa. Eikö tuo johdu psyykeestäkin vähäsen? Mutta kumminskin hain tässä sitä niiku todellakin sanoit että ''Meillä ei ole niin hauskaa kun juomme taikka poltamme Minun mielestäni ainakin kaikilla on hauskaa kun saa tehä mitä haluaa, toisin kun laki tulee vastaan pitää kattoo onko se sittenkään oikein?

''Alkoholi ja huumausaineet rikkoo suhteet''
Se on aika 50/50.

Itse ainakin tutustunut päissäni niin moneen hienoo ihmiseen ja niitten kanssa hyvää kaveria nyttenkin ja sopinu päissäni monta riitaa ynm ja aamulla kaikki oli okei. Olen myöskin tehnyt pahoja asioita päissäni ja kyllä huono asia viellä että pää on pipi aamulla, ykä voi tulla kylään ja rahat menny. Mutta tämä riski pitää ottaa jos aikoo pitää hauskaa elämässä- Ei tarkota sitä etteikö ilman päihteitä voisi pitää hauskaa.

26.10.2011 16:40
Profiili

Jannut ei taas tiedä yhtään mistä puhuu. Tässä lukemista ja vielä dokumentteja suomennettuna kannabiksesta. Ettei käy vielä nolommin:

Kanava jossa suomenkielisiä dokumentteja ja haastattelu:
http://vimeo.com/user4653052

Addiktiivisuus THL:n mukaan:
http://www.thl.fi/fi_FI/web/neuvoa-anta ... s-vertailu

Turvallisuus:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... allisempaa

Artikkeli:
https://www.facebook.com/note.php?note_ ... 7913127629

29.10.2011 07:59
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: