Keskustelu

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Kannabis lailliseksi? 

Kannabis lailliseksi?
Kyllä 50%  50%  [ 27 ]
Ei 50%  50%  [ 27 ]
Ääniä yhteensä : 54

Kannabis lailliseksi? 
Kirjoittaja Viesti

Viesti Re: Kannabis lailliseksi?
hogok kirjoitti:
Molkoback on suht kujalla.

Ainahan löytyy ihmisiä jotka pystyvät sekottamaan elämänsä aineella kun aineella. Röökäät paljon niin todennäkösesti se alkaa yleiskunnossa tuntua ja voi pitkässä juoksussa aiheuttaa keuhkosyöpää, keuhkoahtaumaa ymshittiä. Viinan kanssa lähtee lapasesta ja pää yritetään vetää sekasin kun liian vaikeaan tilanteeseen on ajauduttu ja todellisuutta ei haluta tiedostaa. Kannabiksella psyykkiset vaikutukset + varmaan helpompi siirtyä kovempiin aineisiin? dunno porttiteoriasta yms ovatko vaan terveystietopaskaa.

Mutta joka tapauksessa jos lähdetään moralisoimaan ja miettimään mitä ongelmia kannabiksen laillistaminen aiheuttaa ja kuinka riippuvuudet ja ongelmatapaukset nousee, samoja ongelmia ne kaikki "lievemmätkin" päihteet voi väärinkäytettyinä aiheuttaa. Nykyään ihmisiä vaan yritetään holhota liikaa ja estää yksilöiltä omia vapauksia ja valintoja. Valtio pitää kaikkea vaarallisena ja haitallisena kansalaisilleen, niin kauan kun siitä ei saada verorahoja Suomeen. Nettipelaamisesta ja sen aiheuttamista riippuvuushaitoista oltiin niin huolissaan ja nyt RAY:n perustaessa oman nettisaitin ja houkuttelee satojatuhansia uusia pelaajia gämbläämisen pariin. Mitenkäs se peliongelmaisuus paranee siirtymällä ulkomaiselta saitilta kotimaiselle?

Kannabisrahat pienkasvattajilta ja rikollisuudelta Suomen valtiolle ja kannabis on jees (y)

Onko tässä joku kohta minun väitteitäni vastaan vai mainitsitko minut ihan muuten vaan? :/ Noh vastataan silti.

Enkä minä pitäisi tuota valtion "holhoamista" ainakaan tässä asiassa niin pahana. Ei ole mitään mystistä "valtiota" vaan tavallisia ihmisiä maan johdossa, jotka vain pyrkivät suojelemaan kansalaisiaan tällaisilta myrkyiltä.

Eikö ihminen voi nykyään pitää hauskaa muuten kuin ottamalla viinaa joka viikonloppu ja olemalla päissään? Toisiko kannabis enemmän ja parempaa sisältöä teidän elämiinne?
Ei se ainakaan minun elämääni pahenna, etten saa polttaa kannabista.

Ja tuo kasvattaminen ei onnistu Suomessa niin kauan kuin ollaan EU:ssa, mikäli oikein olen ymmärtänyt.

5.4.2010 09:31
Profiili WWW

molkoback kirjoitti:
Enkä minä pitäisi tuota valtion "holhoamista" ainakaan tässä asiassa niin pahana. Ei ole mitään mystistä "valtiota" vaan tavallisia ihmisiä maan johdossa, jotka vain pyrkivät suojelemaan kansalaisiaan tällaisilta myrkyiltä.

Maamme johdossa on vain ylipalkkaisia aikaansaamattomia jurreja, joista ei teoriassa ole mitään hyötyä kansalaisille. Niin kutsutuilta "myrkyiltä" suojelemisessakin on oma lehmä omassa kuten jo hogok aiemmin sanoi: jos ei rahat mene valtiolle, niin kyseessä on laiton aine. Sama hommahan se on ollut alkoholinkin kanssa ja tulee olemaan.

5.4.2010 13:23
Profiili

Laku kirjoitti:
molkoback kirjoitti:

Maamme johdossa on vain ylipalkkaisia aikaansaamattomia jurreja, joista ei teoriassa ole mitään hyötyä kansalaisille. Niin kutsutuilta "myrkyiltä" suojelemisessakin on oma lehmä omassa kuten jo hogok aiemmin sanoi: jos ei rahat mene valtiolle, niin kyseessä on laiton aine. Sama hommahan se on ollut alkoholinkin kanssa ja tulee olemaan.

Kansahan sen porukan sinne on valinnut ja jos kannabis laillistettaisiin niin varmasti siihen keksittäisiin joku vero.

5.4.2010 14:23
Profiili WWW

25% valtiolle ja loput savuna ilmaa.

5.4.2010 14:38
Profiili

molkoback kirjoitti:
hogok kirjoitti:
Molkoback on suht kujalla.

Ainahan löytyy ihmisiä jotka pystyvät sekottamaan elämänsä aineella kun aineella. Röökäät paljon niin todennäkösesti se alkaa yleiskunnossa tuntua ja voi pitkässä juoksussa aiheuttaa keuhkosyöpää, keuhkoahtaumaa ymshittiä. Viinan kanssa lähtee lapasesta ja pää yritetään vetää sekasin kun liian vaikeaan tilanteeseen on ajauduttu ja todellisuutta ei haluta tiedostaa. Kannabiksella psyykkiset vaikutukset + varmaan helpompi siirtyä kovempiin aineisiin? dunno porttiteoriasta yms ovatko vaan terveystietopaskaa.

Mutta joka tapauksessa jos lähdetään moralisoimaan ja miettimään mitä ongelmia kannabiksen laillistaminen aiheuttaa ja kuinka riippuvuudet ja ongelmatapaukset nousee, samoja ongelmia ne kaikki "lievemmätkin" päihteet voi väärinkäytettyinä aiheuttaa. Nykyään ihmisiä vaan yritetään holhota liikaa ja estää yksilöiltä omia vapauksia ja valintoja. Valtio pitää kaikkea vaarallisena ja haitallisena kansalaisilleen, niin kauan kun siitä ei saada verorahoja Suomeen. Nettipelaamisesta ja sen aiheuttamista riippuvuushaitoista oltiin niin huolissaan ja nyt RAY:n perustaessa oman nettisaitin ja houkuttelee satojatuhansia uusia pelaajia gämbläämisen pariin. Mitenkäs se peliongelmaisuus paranee siirtymällä ulkomaiselta saitilta kotimaiselle?

Kannabisrahat pienkasvattajilta ja rikollisuudelta Suomen valtiolle ja kannabis on jees (y)

Onko tässä joku kohta minun väitteitäni vastaan vai mainitsitko minut ihan muuten vaan? :/ Noh vastataan silti.

Eikö ihminen voi nykyään pitää hauskaa muuten kuin ottamalla viinaa joka viikonloppu ja olemalla päissään? Toisiko kannabis enemmän ja parempaa sisältöä teidän elämiinne?
Ei se ainakaan minun elämääni pahenna, etten saa polttaa kannabista.

Ja tuo kasvattaminen ei onnistu Suomessa niin kauan kuin ollaan EU:ssa, mikäli oikein olen ymmärtänyt.
Sori, sekotin sun kommentit tohon Mastermindiin.

Time, don't let it slip away.

6.4.2010 01:22
Profiili

Näin just todella outoo unta et Kannabis laillistettiin, sit joku tyyppi sai siitä raivokohtauksen ja alko vaan ajaa kadulla kaikkien päältä... :mrgreen:
Ainii, tän huomatessani siinä unessa, nii olin syöny vahingos isän nikotiini purkumei ja olin juoksemas sairaalaan ja sit se vaan kaahaili mun ohi, et ihme unia nään...

Ja sitä ennen matikan opestani oli tullut vamppyyri, nyt menee jo offics... :|

10.4.2010 10:28
Profiili WWW

Spämmäilenpä kertakäyttötunnuksilla.

Päihdehuolto ja -valistus sekä mielenterveystyö remonttiin. Joku ihme irti huumeista ry:n jeesustelija tekee aina itsestään pellen keskusteluohjelmissa mikäli vastaväittelijänä on edes vähänkin faktoihin perehtynyt henkilö.

No mutta. Nythän on lakkoilu "in", joten mitähän mahtaisi tapahtua, jos kaikki suomen kannabismyönteiset menisivät kertaheitolla edes iltapäiväksi lakkoon? Varmaan Suomi räjähtäisi.

Ja tuosta "kaljarööki"-kommentista. Ehkä se olis parempi että pyörittäis omissa pilvilinnoissa asunnossa ja kuunneltais musiikia tai kateltais telkkarista vaikka dr. Philiä. :D Toinen vaihtoehto on ottaa sitä rähinäkeskaria ihan raakana, keräillä vähän rohkeutta ja lähtiä tuonne muitten ihmisten provosoitavaksi ja lopulta viettämään yönsä valtion hotellista.

Ei vain tunnu tämä juna kulkevan oikein mihinkään suuntaan. Olo on ku vr:llä matkustaessa - kävellen olisi jo perillä. Vaikka onhan tehty tutkimuksia kannabiksen suhteellisesta haitattomuudesta ihan EU-tasolla, mutta ne ovat sitten jääneet siihen. ENCOD ja muut järjestöt yrittää ajaa asiaansa, mutta juna ei nytkähäkkään.

Marraskuussa jyrisee rapakon takana. Tämän toukokuun alussa ainakin Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. Tervetuloa "barrikadeille"

26.4.2010 12:06
Profiili

En käytä kannabista mutta ei haittaa vaikka laillistettaiski.

29.4.2010 14:22
Profiili WWW

kebab kirjoitti:
No mutta. Nythän on lakkoilu "in", joten mitähän mahtaisi tapahtua, jos kaikki suomen kannabismyönteiset menisivät kertaheitolla edes iltapäiväksi lakkoon? Varmaan Suomi räjähtäisi.

Korpilakot = "out"

Mulla ei oikeastaan ole mitään kannabista vastaan, enkä osaa väittää puolesta enkä vastaan. Ei se mua ainakaan lyhyellä tähtäimellä haittais, jos se laillistettaisiin.

Kuva

27.5.2010 22:48
Profiili WWW

Eduskuntavaaliehdokkaan päihdepoliittinen kannanotto: Nyt kun huumeet laillistetaan

24.3.2011 10:10
Profiili

Kyllä! Ei minua haittaisi yhtään, eikä kyllä hyödyttäisikään!

Heil!

27.4.2011 13:55
Profiili

Kyllä minun kanta on kielteinen. siinä menis hommat mehtää jos täällä vaa alettas kannabista käyttää. alkoholi kyllä riittää normaalille suomalaiselle.

3.5.2011 10:35
Profiili

http://kannabisuutiset.wordpress.com/20 ... nnabiksen/ Tossa vähän myönteistä palutetta kannabiksesta.

19.10.2011 21:00
Profiili

Lailliseksi! Miksi ei? Jos se kerta on viellä terveelisempää kun tupakka ja ei ala ihmiset riehumaan.

22.10.2011 01:41
Profiili

Itse asiassa tuo kannabis on top 20 vaarallisimman päihteen listalla sialla 11.
Kannabis aiheuttaa pitkäaikaisella käytöllä riippuvuutta.
Tästä tosin tulee harvemmin riippuvaiseksi kuin esim tupakasta.
Tupakan tapaan kannabis vaurioittaa keuhkoja, mutta se on hyvin kiistan-alaista miten paljon kannabis vaurioittaa keuhkoja.
Kannabiksella on myös haittapuolia aivoihin nähden ja heikentää esim muistia.
Kaikista vakavimmillaan Kannabis voi aiheuttaa mielenterveyteen vaikuttavia sairauksia, esim psykoosin ja kaikista pahimmillaan on skitsofrenian.

Itse olen sitä mieltä että mikäli tupakka voitaisiin vaihtaa Kannabikseen niin kyllä vain, koska kannabis on tietyllä tavalla käytettynä terveellisempää kuin tupakka.
Muistutan kuitenkin että vaikka kannabis olisi osittain terveellisempää kuin tupakka, niin silti sitä ei kannata poltella, koska ei se elämästä parempaa tee.
Onnellisia me apsolutistit ollaan, olisitte kyllä tekin jos lakkaisitte kaikenmaailman päihteiden maistelemisen.

22.10.2011 13:00
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: