Opi Googlettamaan (Osa 3)
Ensimmäinen osa
Toinen osaJohdantoPäälle vuosi sitten toisen osan kirjoittamisen jälkeen olen päättänyt hieman jatkaa opasta. Inspiraatio löytyy Demigodin lähettämästä yksityisviestistä, kun hän kysyi lupaa tehdä Googlettamisesta opas, laajempi sellainen, joten pitää kait sanoa että oon pahoillani kun nyt jatkan omaa "opassarjaani"
Kokonaisten lauseiden hakeminenYksinkertaisesti hakusana/lause vain "-merkkien sisään, esim. "Windows 7" hamachi opas (
linkki) niin löytyy Windows 7 painotteisia Hamachi hakutuloksia.
Tietyltä sivulta hakeminenHelppoa, "site: pelikulma.net Dosbox" (
linkki). Kätevä esim. SubtitleSource.org-sivusta hakemiseen kun sen oma haku ei tue alle 3 merkin hakuja, esim. 24 tai Saw.
Tietyn tiedostotyypin hakeminenHelppoa tämäkin, "filetype:torrent harry potter" (
linkki).
Perusmuodot sanoissa!Käyttämällä perusmuotoja sanoista niin saattaa saada parempia hakutuloksia. Esim. "installing debian from usb" (
linkki) löytyy 617 000 hakutulosta ja "install debian from usb" (
linkki) saa jopa
2 170 000 hakutulosta!
LoppusanatEiköhän näillä ja aikaisempien osien ohjeilla/vinkeillä pärjää hyvin. Itse en ainakaan juur muita kikkoja käytä ja ihan hyvin tulee toimeen.
_________________Intel Core i5 2500K + Scythe Mugen 3 | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 8GB Kingston DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD 6870 1GB | Corsair HX650W | Corsair Force Series 3 120GB SATA3 + Samsung F3 500GB + Seagate Barracuda 2TB
Mahtavan Tumpon Minecraft.jar