Re: Kannabis lailliseksi?
Miharu kirjoitti:
En todellakaan tarkoittanut etteikö päihteiden käyttäjät voisi olla onnellisia...
Kyllä tässä niin taitaa vain lukea:
Miharu kirjoitti:
Onnellisia me apsolutistit ollaan, olisitte kyllä tekin jos lakkaisitte kaikenmaailman päihteiden maistelemisen.
Miharu kirjoitti:
...mutta onhan asiat sentään edes hitusen paremmin jos keuhkot on kunnossa, aamut herää ilman päänsärkyä (ei darraa), ihmis-suhteet on kunnossa ja lompakossakin kilisee enemmän kolikoita.
Ei pidä ajatella noin mustavalkoisesti vain ääripäitä, sillä eihän nämä ole mitenkään toisiansa ois sulkevia asioita. Keuhkot tietysti vahingoittuvat tupakoidessa, mutta alkoholia ei ole pakko juoda niin paljoa kerralla, että krapulaan tulee. Ihmissuhteet voivat huonontua päihteitä käyttäessä, mutta voivat myös parantua. Monet solmivat kaverisuhteita "tupakkaringissä" tai baarin tiskillä. Eikä tupakointi tai alkoholi välttämättä paljoa rahaa vaadi, mikäli harrastaa "kotipolttoisia". Sitä paitsi, aika harva harrastus ei maksa paljoa mitään.
Miharu kirjoitti:
Varmaan suurin osa vahvojenkin huumeiden käyttäjistä ovat onnellisempia kuin minä, mutta kehtaattekin väittää että en olisi muka tässä helvetissä jos en olisi apsolutisti.
Itse en ainakaan ole viitannut henkilökohtaisesti sinuun tai kehenkään muuhun sanoessani, että päihteiden käyttäjät voivat olla jopa onnellisempia kuin raittiit. En kuitenkaan usko onnellisuuden olevan välttämättä riippuvainen päihteiden käytöstä, vaan uskon ihmisen olevan onnellinen, jos hän saa tehdä mistä hän tykkää. Jos laki tulee tässä asiassa vastaan, niin sitten pitää miettiä, että onko laki oikein.
Miharu kirjoitti:
PS: Mun isä on vakavasti nikotiini riippuvainen ja mun ukki oli alkoholisti.
Oma isä oli vakavasti kumpaakin, kunnes kuoli 7 vuotta sitten haimasyöpään ollessani 12-vuotias. Haimasyöpä johtui varmasti runsaasta alkoholin käytöstä ja alituisesta tupakoinnista. Silti omaan varsin liberaalin katsomuksen päihteitä kohtaan.